Oliktänkande

Igår var det premiär!! Jag blev borttagen av en "vän" på Facebook :-) och vad var det då ondsinta jag hade gjort för att bestraffas så hårt att jag inte längre har "äran" att vara hennes vän? Jo, hon delade en länk om Juholt och skrev ngt om att "folk tycker inte om moderaterna, men det är bara ett parti som fuskar". Som ni kommer att förstå så har jag väldigt svårt med att man ska dra alla över en kam och kommenterade att jag inte ansåg det var partibundet utan att det handlar om individer. Och SWISCH! Nästa gång jag tittade fanns inga inlägg från henne kvar på min fb-vägg och hon fanns inte kvar på vänlistan.

Jösses säger jag... Väx upp!! Trodde vitsen var att man skulle kunna uttrycka även avvikande åsikter, men det var ju väääldigt otrevligt att bli motsagd tydligen :-)

Jag behöver inte gilla allt folk säger/skriver och ibland talar jag också om det. Man behöver absolut inte gilla det jag skriver men då får ju jag ta det folk säger till mig.

Tro't eller ej, jag känner många bra personer från den "röda" sidan, MEN även många från den "blåaktiga"... Haha, moderat blir jag aldrig, men det skulle aldrig falla mig in att döma någon för att man har en speciell partitillhörighet !! Det är individen som gör rätt eller fel, inte gruppen!

"vännen" och jag har eg aldrig varit riktiga vänner, så för mig är det ingen förlust att jag togs bort. Fascinerad är jag dock... Och ganska road...


Kommentarer
Postat av: Ulf Andersson

Bara som liten reflektion kring Juholts affären.. Jag är lite fascinerad av uppståndelsen kring Juholt med tanke på att man inte ens hittat regeln han brutit mot.



Samtidigt så får Carl Bildt sitta kvar oemotsagd som en av våra mest korrupta politiker nånsin (stöttande av folkmord i Dafur, grov förfalskning av internationella miljörapporter för att Lundin Oil ska få borra i känsliga områden mm).



Jag förstår inte...

2011-10-14 @ 08:19:32
Postat av: The Librarian

Tänker inte gå in i ngn debatt på bloggen. Är dessutom för dåligt påläst i den här frågan.



Men helt klara bevis för att Bildt HAR gjort detta ... Finns det verkligen? Stöttande av folkmord?? Grov förfalskning? Låter märkligt... Gillar visserligen, som sagt, låååååångt ifrån allt som kommer från herr Bildt, men... Detta låter magstarkt...



Som sagt ville bara säga detta och INTE ta debatt här. :-)

2011-10-15 @ 14:00:30
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/
Postat av: FrkU

Att folk dras över en och samma kam är väl rätt vanligt... men på DEN nivån... undra som sagt om hon tycker att alla läkare missbedömer eftersom det finns ett gäng idioter där också.... typ

2011-10-17 @ 14:27:42
URL: http://frku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0