Tisdag

Sitter och är lite småtrött så här på tisdagskvällen! Lite smålåg är jag fortfarande, men när den jobbiga fredagen med rättegång är över, så blir det bättre! Önskar nu intensivt att det ska bli fredag kväll... Och jag kan befinna mig i min mans famn i stugan *ler drömmande*. Visst är det mysigt även här hemma, men stugmys är oslagbart!

Ja, helgen som gick var vi i Skövde hos min kära bror och hans familj. Min brorson fyllde 14 och det skulle naturligtvis firas! Som vanligt lagade brorsan och jag maten ihop, drack vin - gott rosé - och pratade om allt möjligt. Tänk vad värdefulla såna stunder är när man ses så sällan... Verkligen tidpunkter man minns!

Min äldste son med fästmö stannade också kvar över natten och hade givetvis med lilla Alice. Hon och Bobby-hunden gick bra ihop även om Bobby (som ju nu är en stor kille på 4 år) suckade lite över barnungen som drog iväg med honom över golvet...



"KOM IGEN NU - TRÅÅÅKMÅÅÅÅÅNS!!!!"

Min bror anser även numera att han är BÅDA hundarnas bäste vän, men DET är ju inte så konstigt med tanke på att ha gav dem goda köttbullar...



"Vi är väääldigt snälla! Kan vi få några tiiiiiill?"

Dagen efter, den 1 maj, var tanken att vi skulle åka till minneslunden eftersom vi gärna vill det om vi har möjlighet. Mitt andra brorsbarn ska vi ju definitivt inte glömma bort. Tyvärr hann vi inte med den lilla turen iår, men visst är det vackert!?




Lugn, frid och ro - ett ständigt porlande vattenflöde... Passande och vackert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0