Många tankar en blåsig kväll

Jag veeeet! Jag är en dålig bloggare :-)

Livet i korthet sedan sist:

Urjobbig rättegång, som ändå gick bra! Skön helg (och visst tillbringade jag den med maken)
Jobbig väntan på domen, som dock blev väldigt bra för vår del.
Stötting av son.
Möten med vännen!! Trevligt! :-)
Stugvistelser!

Nu närmar sig vår vårsemester med stormsteg! Bara tre dagar kvar att jobba, sedan blir det stugan med stoort 40-årskalas/fest!! Massa plantering! Massa grillat, gott vin, underbar make!! Ljuvlig busvovve! Hoppas på sol, men det ser inte såå lovande ut...

Helgen som gick gav upphov till många tankar. Ett moln av sorg lade sig över Skövde - i min brors bostadsområde - då två unga killar, blivande studenter, kraschade i alldeles för hög fart, for av vägen och omkom.
Flickvänner och övrig familj lämnades kvar tillsammans med alla vänner. En stad i sorg, där studentglädje hastigt byttes ut mot smärta och oändlig förtvivlan. Min brorson går i skolan med en av småbröderna till killarna och min bror jobbar på den gymnasieskolan där killarna gick. Man undrar hur de tänkte, killarna, kl 2 på natten när föraren trampade ner gasen så bilens hastighet nådde upp till 170 km/h i en rondell. De skulle hem och sova för att resa till Alanya på en liten semester innan studenten... En av deras kompisar körde bilen bakom och såg händelsen. Det finns givetvis hur många spekulationer som helst om hur det gick till. Det spelar ingen roll nu. Jag bara hoppas NÅGON lär sig NÅGOT av händelsen. Det kommer att hända igen. Så mycket fattar även jag. MEN minimera risken iaf... Jorden gick visserligen inte under i lördags, men för de anhöriga kändes det nog så...

Ute blåser det och är lite ruggigt och då känns det jättegott när en liten lurvig krumelur hoppar upp i soffar och kryper ihop i mitt knä!

Ja, så kan det vara en helt vanlig tisdagkväll! Och... Imorgon tänker jag blogga IGEN!! MINST tre inlägg!!! (hehe)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0