Ensammen ikväll

Ja, det är jag eftersom jag har lite att greja med imorgon och därför åkte in till stan, trots semester och älskad make kvar i stugan. Ska dock åka ut till honom vid 12-tiden i morgon. Han hävdade att han och liten varg skulle ha grabbkväll med popcorn och öl... Ja, det kan de väl få ha :-)

Make har börjat måla stugan. Det är verkligen dags eftersom det är drygt tio år sedan sist. Själv är jag lite avundsjuk eftersom jag gjorde det senast det begav sig, men iår skulle det inte funka eftersom mina armar inte riktigt vill hänga med utan envisas med att göra ont istället. Men vänta bara... Jag ska också hitta på grejer. Planerar liten utbyggnad av altanen, ja, jag kan ju planera iaf! Sedan får maken utföra det. Det är hans sätt att koppla av, njuter av att greja, snickra mm och då får han göra det. Själv är jag, sedan det vi träffades för drygt tolv år sedan, kökschef och trädgårdschef :-) Det funkar hur bra som helst.

Idag planterade jag glatt i en del av rabatterna, men en hel del återstår och det ser jag fram emot. Skapa nya ställen att ha blommor! Vara kreativ !! HÄRLIGT!

Det är det som är så underbart med stugan. Och med maken såklart :-) ... Att jag gör det JAG vill, NÄR jag vill det! Om jag vill sitta en hel dag i solen och njuta, eller FÖRSÖKA spika ihop en fantastisk hundkoja (Jajaja...) så är det upp till MIG och då blir det såå roligt att greja!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0