TLL

Och vad betyder nu DEN rubriken? Jo, mycket enkelt... Trötter Little Librarian såklart! Sitter på kontoret och ska strax köra igång med en massa spännande Deweykoder, men tänkte jag skulle uppdatera bloggen först.

Det är måndag morgon. Har sovit KASST... En timma eller något liknande.. Vaknade först av en ruggig mardröm (kommer bara ihåg att den var otäck), hade svårt att somna om, men ca kl tre kände jag att, "ja, ett par timmar iaf - får väl vara nöjd med det...". Då kräks liten varg, vilket innebar att jag fick väcka make så han fick torka upp (jaaa, jag vet att jag kunde gjort det själv, men både make och jag vet att jag inte fixar sånt...). Fick sova en liten stund innan klockan ringde vid halv fem - haha!

Vi körde iväg, lämnade liten varg på dagis och fortsatte sedan mot Torp så jag kunde ta bussen till jobbet. Bussen stannade och jag klev på. Inte kunde jag väl hjälpa att busschauffören hade ryggen vänd mot mig när jag klev på?!? Jag lade kortet på läsaren och apparaten lät BIIP. Chaufför hoppar högt, slänger sig runt vilt stirrande på mig och utbrister "Du skrämde livet ur mig!!". Jag lade huvudet på sned och sa "nä" för han levde ju faktiskt - det såg jag tydligt! Kändes bäst att gå och sätta sig och vara tyst och snäll... Tänkte i mitt stilla sinne hur kul det hade blivit om jag haft på mig samma utstyrsel som i lördags...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0