Spännande saker i en bibliotekaries liv

I fredags blev allt rysligt spännande och mitt rätta jag kom fram. I grund och botten är jag nog en pistvakt - skulle kanske bott i Svartlien. Biblioteket inbjöds att vara med på IVs (institutionen för ingenjörsvetenskap) fest och eftersom det definitivt inte var ngt att tveka om, så påbörjades sökandet efter lämplig outfit. Tack vare världens bästa Ina blev det inte så svårt. Hon rotade i äldste sonens garderob och lånade kläder av en kompis, så vi stackare som inte hade sådana kläder helt plötsligt kunde påbörja förvandlingen! Och vilken förvandling det blev...

Från mitt vardagliga jag (vilket givetvis innebär galaklänning och tiara) till resultatet nedan:




Fantastiskt!! Och givetvis får man inte glömma den mest fruktansvärda i djurvärlden!! Titta här på den fasanfulla BJÄÄÄÄRVEEEEN!!!!



Men betänk samtidigt dess tragiska historia:

”Di säg att bjärn o järv fatter tycke för varann om månen står full i juli månas siste vecka, o avkomma blir en bjärv. Ett sint å plåget djur. Bortstött från de sina, tror den sig vara en människa och lär sig gå på två ben.” (Visdomsord från SvenE, Pistvakt)

Ja, ett par gånger under kvällens lopp attackerade den mina kollegor, men mötte sitt slutliga öde under nattens färd hemåt... Han kidnappades av ovan nämnda Ina, som, liksom den jägare hon är, slaktade björven och slet ut hans innanmäte (kan ge mig katten på att hon åt upp det...). Numera har jag bara en bjärvfäll... Vänta bara, Ina...


I övrigt drack vi välkomsthojt, dansade JanE-dansen och åt/drack gott!! En kväll som helt enkelt var hur kul som helst!!

Vi hoppas på fortsatt gott samarbete haha! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0