Bland kottar och korkar...

Så var den årliga tjejfesten över för denna gång och jag kan bara konstatera att det var en helt suverän kväll!! Min goa jobbarkompis Karin och jag klädde upp oss till tänderna för att vara så fina som möjligt och vi är MYCKET stolta över resultatet!!



Vi var ju tvungna att testa om det verkligen VAR karlförbud på festen, men vi släpptes till vår stora glädje in! Och VAD förvånad allas vår FrkU blev när vi avslöjade vilka vi vaaaaaaaaaaaaaaar...  :-D Måste erkänna att jag blev väldigt förtjust i den lilla lilla kniven...

Presenter gavs, Singstar sjöngs, kottar kastades, det åts och dracks... Vilken kväll!

När jag korkat upp en av vinflaskorna Karin och jag hade med (hehe... det där lät bra... "en av"...) och tänkte slänga korken, så blev jag upplyst om att man inte ska slänga sådana utan återvinna dem. Dum idé tyckte Karin och jag... När man kan plantera dem, så de växer upp och blir till nya fina korkträd!! En blick, så var de små blyga biblioteksanställda flickorna överens. Vi funderade på var det skulle vara mest gynnsamt för en kork att gro och kom fram till att det vara ett varmt och gott ställe... Och var är det varmt ? JO, i en säng!! Så medan MrsBloodykisses hjälpte till att uppehålla värdinnan hjälptes vi åt att plantera. NU blir det spännande att vänta !!

Klart att det hördes att vi hade kul i lägenheten... Alla verkade konstigt nog inte uppskatta skönsång... Konstigt folk det finns i vissa trappuppgångar... Så vi drog ut på en liten stillsam (hehe) promenad ner till krogen! Där dansades det och klättrades... JO, klättrade. Jag skrev rätt. Det var rena rama bergsbestigningen !! Jag undrar VARFÖR VARFÖR kan man inte ha lägre stolar/bänkar/soffor ?? Eller iaf en stege så man kommer upp och kan sitta!? Nåja, jag tog mig upp och drack mitt vin och så pratade vi igen!

Ja, det var en kväll att minnas... TACK goa goa FrkU för en häftig kväll - ser redan fram emot nästa gång!

Kommentarer
Postat av: FrkU

viii viii viii viii....

ASGARV!!!



Tack själv... för skönsång och UNDERBAR gåva...!!!

2011-03-20 @ 20:47:51
URL: http://frku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0