Tisdag

...är det ju idag! Och jag är ledig. Sitter i soffhörnet och tänkte läsa lite om Amerikanska inbördeskriget. Spännande är det - det har jag allid tyckt. Den fruktansvärda grymheten, slagen vid Shiloh, Bull Run, Gettysburg mm, ja inte blev intresset mindre av att vi nyligen sett filmen om Gettysburg. Visst den är "hyperamerikansk", men stimulerar ändå min hjärna till att vilja veta mer.

Och vill ni se filmen, så är det den här: Gettysburg på IMDB 

Pratade med skadade sonen förut och mår förhållandevis bra. Det är jobbigt att äta, men han har inte ont. Nja... det var visst lite fel, för han nös när jag pratade med honom och då kom det ett rätt rejält AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ i mitt öra. Han låter låg, men det är förståeligt...

Kram på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0