Gott nytt jul och God nyår!

Ja, julhelgen är över och jag är så glad. Den blev precis så underbar som jag hoppats, ja, nästan bättre! Båda mina söner på sitt bästa humör vilket innebar lugn och frid. För en gångs skull hade vi även extra gäster i form av sonens sambo med mor och syster. Förra året var det ju första året nånsin som vi hade en "extraperson" med och det var verkligen fint :-) så iår vågade vi oss på det igen haha...

Granen inköptes och kom på plats i GOD tid iår, så jag slapp förra årets mardröm ... Tänk att jag nästan blev utan gran förra året... Brrrrr...




Julen är underbar!!




Vi har gått långa promenader med liten varg och han har nu fått sig ett riktigt bra täcke!



Han har även köpt sig ett nytt koppel för sina julklappspengar som han fick av "farmor och farfar" :-)

Tyvärr är det inte bara nöje med den här tiden på året. Min lilla hund är väldigt rädd för smällare och fyrverkerier. Det yttrar sig på det viset att han börjar skaka, får panik och blir i princip okontaktbar. Numera kan vi handskas med det inomhus. Vi ger pulvret Zylkene som utvinns av komjölk och dämpar det allra värsta, men utomhus blir det en hopplös situation då han BARA ska hem igen och vägrar gå...

Han gömmer sig gärna under något




Men det säkraste stället tycker han är det skyddsrum som husse gjort i ordning med skön bädd, lille rävkompisen och skön musik på radion! Detta är inget skämt! Han blir lugnare av musiken eftersom den hjälper till att dämpa ljuden från smällarna.



Det är mörkt i rummet, men kameran lyste upp bilden.

Men jag önskar er alla ett GOTT NYTT ÅR!!



Kommentarer
Postat av: FrkU

Såg nåt fint i år, små vackra papperslyktor som tändes istället för fyrverkerier... DET borde vi promota...

2012-01-02 @ 12:52:41
URL: http://frku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0