Hoppsan :-)

Det är visst april nu - sist jag skrev var det mars. Tiden går oroligt snabbt nu. Sitter i goa fåtöljen och kikar ut på det soliga vädret. Det är snart dags för en långpromenad tror jag. Underbart ute. Snart kommer björkarna att spricka ut ett hav av grönt och göra mig ännu lyckligare!

I går kväll var vi hos goda vänner. Åt och drack gott, spelade spel och hade kanonkul. Familjens tonåringar var hemma och gjorde det ännu roligare. Sköna kommentarer, kvicka repliker.

Vi spelade Pictionary och visserligen var det skum belysning, men det GICK att läsa vad som stod på korten! Problem uppstår framför allt när män 45+ ska låtsas att de inte behöver glasögon - progressiva sådana (haha). Det blev en situation när såväl jag som en av männen skulle rita. Jag var taggad, startklar och körde igång så fort timglaset vändes. Han körde också igång såklart! Ordet var "tvestjärt" och jag skyndade mig att rita en givetvis mycket vacker insekt. Mina lagkamrater skrek snabbt "TVESTJÄRT", jag skrek tillbaka "JA", varpå fyra par MYCKET förvånade ögon vänds mot oss och hojtar "VA?????" Det visade sig att herrn hade läst "tv-stjärna"!! Haha... Ja, då är det inte lätt att vara femtonårig kille och ha en stark vilja att vinna!! Han bara la ner pannan mot bordet och satt så en stund! Liknande situationer uppstod flera gånger och det hela slutade med att vi tjejer vann!!! HA! The war goes on!

Sällskapsspel är såå kul, och det blir ju inte tråkigare av ett glas vin... eller två...





Kommentarer
Postat av: FrkU

Det är snart maj....

2011-04-15 @ 15:23:22
URL: http://frku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0