Banker och ruskväder :-)

Har varit lite arg. Jag, som ALDRIG har minus på kontot, upptäckte i förrgår att jag istället för att ligga på plus, låg back!!!  Fattade INGENTING!! Kollade alla kvitton ALLT, men ändå inget svar på min fråga. Jo, det stod på internetbanken att jag hade handlat på Konsum Skogslyckan 3 gånger i söndags! JAg var inte ens där EN gång då!! JAg ringde upp banken och fick slutligen svaret... 1, 2 och 3 juli (!!!!!!!!!!!!!!!!!!) handlade jag där. MEN de drog det inte förrän i måndags med bokföringsdatum i söndags... Hänger ni med??

Och visst... Jag borde kanske trippelkollat i juli - på semestern att Konsum drog när de skulle, men jag var inte i stan varje dag och eftersom jag visste att jag hade gott om pengar, hade jag inte en tanke på att ringa telefonbanken från stugan... Så... Jag fick en glad liten övertrasseringsavgift (MORR) och fick snabbt hjälp av maken så kontot inte skulle ligga back tills lönen kom...

Banken tyckte det var dåligt av Konsum... Ja, det är väl det minsta man kan säga... Gissa vem som i fortsättningen kommer att kolla kolla kolla så allt stämmer...

Nu sitter jag och ser på tv med levande ljus, make och liten varg vid min sida. Snöblandat regn är det och skönt att jag inte behöver ut mer idag... :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0