Tisdag!

Ja, som ni säkert sedan märkt, så är det tisdag i dag. En helt vanlig veckodag :-) . Men även en grå dag som denna kan lysa upp när man t ex kikar ut genom bussens fönster och upptäcker några rådjur som glatt skuttar omkring på ängen. Då och då syns de fina små hararna mysa i gräset :-) . I dag skickar jag extra snälla tankar till en god vän som börjar sitt nya jobb! Grattis (igen) och stort lycka till - med allt! I går kom jag på en supersmart idé! Varje dag lämnar vi liten varg till dagis strax utanför stan. Men vi har funderat på hur vi ska göra när jag kommit igång ordentligt med bilkörningen igen. Ska jag fortsätta hela vägen mot Trollhättan med bilen? Det är ju väldigt mycket dyrare än att åka buss. DÅ slog det mig! Jag kör till dagiset, ställer bilen där över dagen, tar bussen till stan och vidare till jobbet, jobbar hela dagen, tar bussen till Uddevalla, vidare till dagis, hämtar bil och liten varg, åker hem! Woho! Mer ekonomiskt och går betydligt snabbare än andra alternativ jag funderat över. Dagisfröken var med på noterna och nu är det bara att sätta planen i verket! Om ett livet tag när jag fått upp lite mer körvana, vill säga :-). Synd att orsaka medtrafikanter smärta genom att köra ihjäl dem - tror jag :-D mors!!

Kommentarer
Postat av: FrkU

du e allt bra smart du....

2010-05-25 @ 09:29:00
URL: http://frku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0