MUntrationer och bröllop!

Nämen... HEJ!

Vilken helg det har varit! Helt underbar! På alla sätt och vis. Fredagen kom vi ut direkt från våra jobb och inväntade glatt de fem kubik jord som skulle läggas där vi fällt granarna och nu vill ha gräsmatta. Kom lastbilen upp till rätt ställe i trädgården? NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ! Vi hälla av det en bra bit ifrån det ställe vi planerat... Make fick jobba HÅRT!! Och eftersom han inte fixar att vara i direkt solljus (Nej han är ingen vampyr) så fick han invänta kvällen på lördagen innan han kunde fortsätta...

Lördagen började med ett strömavbrott, vilket innebar att jag inte fick mitt morgonkaffe!! Efter en timma kom iallafall strömmen tillbaka och jag fick häva i mig den välgörande drycken...

På eftermiddagen kikade jag in en sväng på facebook och såg något glädjande, även om jag inte var så förvånad. Pingstafton är ju synonymt med Bröllopshelg och så även detta år. Så först: Grattis Jessica och Markus, men även min svägerska Lena och hennes Lars! Hur det var med J och Ms släkter vet jag inte, men L och L sade inte ett ljus innan, utan hade bara Lenas barn med. Oss smsade de när de gått ut ur kyrkan! Stackars oss, som inte fick reda på nåt... HUUUR kan man göra så mot släkt och vänner... *fnissar vilt* Faaast jag känner ju ett par som gjort likadant, men inte ens hade brudens barn med (hihi). Däremot var våra äldsta vänner med som vittnen... För visst var det jag och min älskade, älskade Bj som överraskade släkt och vänner :-)

Den 22/5 för fyra år sedan friade han och den 14 juli gifte vi oss i Uddevalla kyrka. Jag hade förberett ett mass-sms som jag skickade direkt efteråt. Ja, nästan direkt. Vi ringde våra föräldrar och syskon först :-)

Min bror gratulerade glatt, men bifogade hot om vad som händer med syskon som inte berättat sånt här... ÄN har jag inte sett till ngn hämnd... Hehehe... Och FrkU... Fniss... Många roliga reationer var det... Många fruktansvärda hot om vad de skulle göra med oss....

Senare på eftermiddagen kom FrkU med dotra och det grillades, kubbades mm... Vansinnigt kul var det!! Och om detta har FrkU skrivit på sin blogg... HAr inte mkt mer att tillägga där :-D

Idag har det bara varit slappande för min del. Maken har murat på grillen medan jag sörplat vatten och klappat varg :-)

 

I morgon är det dags för jobb igen och sista kvällen för vårterminen! Vi hörs!

 


Kommentarer
Postat av: FrkU

Ja du...

GALENPANNA.....



Men.... det är ju det som gör oss till oss... och hade vi inte varit oss hade det inte varit lika kul... antar jag...

2010-05-23 @ 21:27:24
URL: http://frku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0