Right back on track

Jovisst är jag på rätt spår :-) Nu sitter jag på x2000 på väg till Stockholm, fast måste medge att jag är lite trött så här på morgonkvisten. Gick upp halv fem, sedan blev det en mysig promenad med liten varg ned till centralstationen där husse mötte upp för att släppa av varg på dagis. Blev perfekt längd på walkien! Husse var dock inte lika lycklig när han skulle lämna in varg eftersom han möttes av två hiskeliga prickiga monster som, enl honom själv, "var redo att döda både husse och varg!!". Nå, det gick bra och nu är husse i säkerhet på jobbet :-)

Själv ska jag prata med andra bibliotekarier om pedgagogisk utveckling på högskolebibliotek - hela dagen. Hemma är jag vid 22-tiden igen. Längtar faktiskt redan!! :-)

Kikar ut genom fönstret och tänker att det finns allt väldigt många fina hus på landet... Samtidigt skulle jag inte fixa att bo utanför stan. Bara på somrarna i stugan - då är det underbart...

Helgen då - hur var den? Jo, den gick såå fort förbi!! Myste inomhus till stor del eftersom det regnade större delen av tiden. Men jag kan tala om att det funkar utmärkt att mysa med varg i famn och make tätt bredvid ...

Igår, söndag, var vi på födelsedagsfika hos makes systerson med flickvän. Massa hembakt var det. AVarg utmärkte sig genom att först snoka runt på alla upptänkliga sätt, äta upp en halv kola, suga på halstablett och sedan kräkas upp alla mat han ätit under dagen... Jag tog varg, tittade bor toch lät make fixa med upptorkning :-D

Ja, så kan det gå, men nu är det en ny vecka och nya äventyr! Vi hörs och ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0