Lilla Bobby, matte kommer nu!!!

Eller, nåja... Om några timmar är vi hemma. Sitter nu på tåget hem från Stockholm och vi har verkligen haft en ljuvlig vecka. Ca 30 grader varmt varje dag och strålande solsken. Jag, jag strålade i kapp med solen - vad annat kan jag göra med en sådan make som jag har!?!

Vi har strosat, ätit och druckit gott, varit på museer, klappat spindeln på Skansen, blivit heligt förbannade och besvikna på den restaurang där vi tidigare år blivit så väl mottagna, varit på flera sighseeingturer - såväl med båt som med buss och allt har varit otroligt fint! Ja, förutom igår kväll då när vi skulle gå till vår favoritrestaurang i Gamla stan (Mårten Trotzigs). Vi gick dit med höga förväntningar, men blev grymt besvikna. Kyparen var oförskämd. Han tittade inte ens på oss när han tog upp beställningen, jag ville ha vitt vin till min entrecote (en rätt som vi båda beställde) och han föreslog inte vad som skulle passa bäst utan gav mig bara ett SURT vitt vin. Bjs öl var tydligen bra iaf... Köttet var RÖTT inuti och vi hade faktiskt inte en chans att protestera eftersom karljäkeln bara sprang iväg hela tiden. Vi åt det som vi klarade äta och lämnade resten. Mr Kypare brydde sig inte om att höra efter om vi önskade något mer, utan lämnade fram notan utan ett ord (ja, efter vi fått ROPA till oss honom!). TRO MIG! Han fick ingen dricks!!! Det sved att betala flera hundra kronor för äcklig mat och visst kunde vi tjafsat, men vi var ute för att ha en trevlig kväll och valde att gå vidare.

Tanken var att vi skulle gå till Wirströms, en mysig irländsk pub, men ville inte ens gå dit. Vi tog en promenad, morrade vilt åt den dumma restaurang vi lämnat och gick till Victoria igen. Satte oss i en mysig rottingsoffa och drack lite rosé, öl och slutligen en Cosmo... Så gott. Kvällen var underbar - 25 grader varmt kl 23... Sitta och mysa med den man älskar... Romantiken flödade som den gjort hela veckan...

Och JA!! Jga saknade min lilla varg så det gjorde ont i mig ibland... Maken försökte dock hjälpa upp det hela genom att peka ut varenda Jack Russell han såg och säga "Tiiiiitta... och lille Bobby ligger och grååååter hemma..." Utöver det så försökte han mildra det hela genom att säga "WAFF" varje gång jag nös (precis som Liten Bobby gör när jag nyser)...  Klart jag vet att min lille har haft det toppen hemma med min son :-) . De var tydligen uppe hos mina föräldrar igår... Liten varg fångade ett hett eftertraktat byte: Min mammas stickning! Den rusade han glatt runt med tills den attackerade honom! Då blev han rädd och gick och la sig :-) . Min lille hjälte (ASG).

Om tre timmar är vi hemma och ska bli upphämtade av min snälla pappa (om han kommer ihåg det... hihi). I morgon blir det stugan igen och på söndag blir det sommar fest hos våra goa "nästangrannar" därute.

Ännu en semestervecka är tillända och jag ser fram emot nästa...


Kommentarer
Postat av: FrkU

Får tårar i ögonen... av lycka att höra att du mår så himla gott!!

2010-07-23 @ 18:21:22
URL: http://frku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0