Första semesterdagen!

Nu är den här! Den första riktiga sommarsemesterdagen!! Vädret är inte toppen, men helt ok. Idag ska jag åka med en son till Trollhättan som extra stöd, men sedan har jag inget direkt inbokat förrän på torsdag då jag åker SJÄLV till stugan (jo, varg ska förstås med). Ska sova själv och blir det åskväder så... Gaaaaaaaaaaaaaaah... Tänker INTE se skräckfilm iaf. Men ... man ska väl kanske möta sina rädslor lr nåt sånt... Är mörkrädd, men kan ju hoppas på att Petra, som ska umgås med mig på kvällen (om inget händer med gammal fin vovve...) och leta sångtexter inför årliga semesterinvigningsfesten om ett par veckor, stannar ett bra tag... :-D

Helgen som gick var underbar. Fredagen tillbringades i goda vänners trädgård med grillning och rosévin :-). Varg och jag höll på att bli uppätna av fruktansvärt lösgående monster, men som tur var infångades monstret innan någon skada var skedd. MEN ALLTSÅ!! Om man är rullstolsburen och har en förbaskat stor St Bernhardshund med benägenhet att rusa över vägen och skrämma grannar, grannars vänner och djur, så ska man nog ha monstret KOPPLAT!?!?!?!?

Tyvärr fick vi åka hem tidigare än beräknat eftersom maken måste fått i sig något olämpligt. JA!! INTE alkohol utan ngt annat som gjorde att han inte ens ville ha öl... Vi vet fortfarande inte vad det var, men han var bättre på lördag morgon. Nå, han var definitivt inte bakis iaf (haha). Lördagkvällen blev jättemysig. Make och jag satt ute länge. Kollade lite fotboll, åt gott, drack gott... Njöt av varandras  sällskap. Jag gick en sväng med Bobby och när jag kom tillbaka hade min älskade tagit fram mousserande vin, lite snacks och kortleken. MYYYS!! Och jag slog honom i Chicago flera gånger!! Haha... Två med tävlingsinstinkt... fniss...

Ser redan fram emot nästa helg... :-) Make jobbar nämligen två veckor till.. SEDAN får vi semester tillsammans!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0