Nytt år!

Gott nytt år!

Förmiddag första dagen på det nya året. Har varit ute med liten varg i snön, man får ju passa på medan det inte smäller. :-) . Nu befinner sig vargen i sitt skyddsrum igen - Lyssnar till Radio Bohuslän. Maken sover igen :-) Lite trött idag...

Igår hade vi ett antal goda vänner över på mat och firande av vårt nya decennium. Vi åt Toast Skagen till förrätt (första gången jag gjorde det, men det gick bra!), huvudrätten var Currykyckling (kycklingfilé, purjo, curry :-), mango chutney, kokosmjölk, Franskkryddorcremefraiche mm)  med ris och sallad MUMS!!! Efterrätten hade goa C gjort. En cheesecake med pepparkaksbotten med vit och mörk choklad. Givetvis hade vi även införskaffat vin/öl till alla (utom de två barn som var med) och även mousserande vin.

Efter maten blev det obligatorisk spelstund - denna gång Pictionary. Och som vanligt handlade det om killarna mot tjejerna. GISSA vilka som vann!?!?! JO, vi tjejer (som vanligt!!) Mooooahahahaha....

Vid tolvslaget skålade vi och tittade ut på fyrverkerierna, men natten var inte slut där utan vi fortsatte prata skratta några timmar till. När alla gått hem och jag lagt maken tog jag ut liten panikslagen varg så han iallafall fick göra sina behov, men det ar en SNABB walkie. Men ändå nästan tyst ute och så vackert med snöflingorna som sakta föll..

Nu har jag plockat undan och gjort vardagsrummet fint igen :-) - orkade inte plocka undan allt igår. Istället står allt i köket, jag stirrar på röran på diskbänken, gapskrattar och önskar att jag hade en diskmaskin :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0