Tänk..

Nu är det bara tre dagar kvar av OS... Och OS-mys... Ja, ja... Ska väl fixa även det :-D

Ibland funderar jag faktiskt på att börja träna... Kanske på Friskis... Men så kommer den konstiga känslan från förr ... att jag inte skulle hänga med. Fast jag tror ju att hela den taskiga kroppen skulle må väldigt bra av det. Tänk om jag ramlar, är klumpig (som vanligt) och bara gör bort mig... liksom MER än vanligt... Hmm. Tål att tänkas på.

Jag drar mig till minnes när jag senast tränade på F&S. Det var våren 1995. Då fanns det ngt pass som benämndes som Lättpass eller något sådant. Lätt... MY ASS!!! NO way... Det var fullt tillräckligt haha. Gick tillsammans med fina Christina. Och efter passet skulle man slappna av i stillhet... De satte på Bachs Air och AAAALLA slappnade av såå fint. Alla? Nix pix... Inom mig bubblade skrattet... När jag var liten gick det ett program på TV som hetter Beppes godnattstund. Ja, det har gått i repris åtskilliga gånger, så ni som läser MÅSTE ha sett det!!! Det var iaf Bachs underbara stycke som de spelade... I vilket fall så fanns det en docka där som hette Sigrid... Hon satt på en potta och i slutet av varje avsnitt ropade hon "fäääääääääääärdiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig" med mjuk len, men ändå uppfordrande röst...

Det var helt mörkt i lokalen. När vi då låg där och... slappnade av (yeah right), så hasade jag mig sakta saaakta närmare Christina, tills jag var riktigt nära... Och DÅ viskade jag heeelt oskyldigt i hennes öra MITT UNDER musikstycket "fääääääääääääääääääärdiiiiiiiiiiiiiiiiiiig"... Snabbt ålade jag mig tillbaka igen till mig plats och låg heeeelt oskyldigt och "slappnade av"... Allt medan Christina skakade av återhållet skratt... Men jag känner henne... Det gick ju bara inte. Hennes kvillrande härliga skratt ekade ut över den i övrigt tysta lokalen.

Jag hörde folk röra sig, en del föll in i det underbara garvet... Men jaaag... Jag låg heeeeelt tyst på min plats... Ljuset tändes och C skrattade fortfarande - högröd i ansiktet... Hon gick rakryggad (och asgarvande) ut i omklädningsrummet. Såg inte åt något håll. Jag sa ingenting... I bilen sa hon bara "No comments"


Då brast det för mig... Bara skrattade och skrattade hela vägen hem!!! Ja, det var en härlig kväll...

Tror kanske inte det är ngn idé att visa sig på F&S igen... Fnis...

Kommentarer
Postat av: FrkU

hahaha...

Tro mig.. du vore inte ensam.... Ledarn har ibland fullt sjå med att få tyst på oss tjejmaffian emellanåt...

Så visst... du är SÅÅÅ välkommen....

INGEN vore gladare än jag...

och du.. det heter BASpass...

Sen finns det seniorpass också...

2010-02-27 @ 12:44:20
URL: http://frku.blogg.se/
Postat av: The Librarian

Hrrrrmpff... SENIORPASS!!???? När jag gick hette det lättpass så de så! Namnet bas-pass kom senare.

2010-02-27 @ 13:43:05
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0