Hostande varg

Var ute med liten varg i morse och mot slutet av promenaden började han hosta. Konstigt. Det fortsatte efter vi kommit in och lät otäckt, så jag ringde veterinären för att kolla om jag borde åka in. Jag var lite orolig för att det skulle ha med hjärtat att göra, men veterinären trodde inte att det var sådan hosta. Snarare kan han ha fått en släng av annan hosta. Han är vaccinerad mot kennelhosta, men det finns ju olika typer av det. Ja, jag får avvakta och se. Lite lättad är jag just nu iaf :-)

Nu ligger han och sover tillsammans med husse som har huvudvärk. Husse tycker att det är orättvist att han, som bara drack ett glas vin och en öl igår, ska ha sån blixtrande huvudvärk... Jo, det kan ju vara trist, men det blir ju bättre frampå eftermiddagen. Eller kvällen!

Idag är det festival igen! Kul!! OCH OS! OCh mys! Ska äta cajunmarinerad fläskfilé, med ugnsrostade rotfrukter och bearnaisesås. Och vitlöksbröd! MUMS!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0