Dags för uppdatering :-)

Ojdå... Det tog visst lite tid att komma igång igen efter resan. Den var sååå underbar, men visst var det skönt att komma hem till liten Bobby. Nu är semestern slut och jag är inne på min andra arbetsdag. Man kan väl säga att det blev en rivstart, vilket jag iofs var medveten om.

Idag hade vi besök på jobbet. Ett tjugotal besökare från ett antal olika länder hade uttryckt en önskan att få komma till vår högskola och se vårt bibliotek. Det handlar om ett arrangemang som pågår i Göteborg under några dagar - IFLA och våra gäster var mycket nöjda med sitt besök. Kul tycker jag. Man vet ju adrig hur det ska gå när man ska förbereda och framföra information samt guida på engelska :-) . Jag kan meddela att under den tid jag övade på manuset, så knöt sig tungan runt hakan ett antal gånger! Bara ett ord som "pedagogical" visade sig vara HELT omöjligt att uttala när jag satt själv på rummet, medan det gick helt utmärkt när jag talade inför våra åhörare! Kände självklart en stor lättnad, men det lustiga är att jag blev vansinnigt trött efteråt. Luften gick ur mig helt :-) . Sitter nu hemma i soffan och vilar upp mig inför morgondagens arbete. Blir lite lugnare då tror jag.

Eftersom varje blogg med självaktning innehåller bilder, så tänkte jag passa på att visa upp lite fler semesterbilder :-)



Klart för att fira vår 4-åriga bröllopsdag <3 God mat, champagne och lite vin.


Chilimarinerad fläskfilé med smörslungad vitlökspotatis och god kall sås!

Och så här glad blir man då! :-)



Veckan efter reste vi ju, som bekant till Stockholm...



Här är vårt hotell Esplanade. Perfekt läge för en go vecka i Stockholm!!



Underbara Fersenska palatset som rymmer så mycket historia (och numera tyvärr en del kontor...)



Maffiga Riddarholmskyrkan!



Stockholms stadshus sett från Riddarholmen



Trötta lemurer på Skansen!!



Piff och Puff bodde också där :-)



Vår skärgårdstur innebar att vi fick se den lilla söta Grummetvättsåpaön!

Så, det var ett axplock av våra semesterbilder...

Vi hörs snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0