Kineser

Ja, ok, igår jobbade jag och en liten gravid skrutt (hihi) till fem och var alltså sist kvar på jobbet. Vi tog oss snabbt igenom biblioteket efter vi kört ut alla, forcerade dörren in till kontoren, larmade på och kastade oss likt SuperLibraryPeople mot våra kontor, fick med oss våra kläder, öppnade ytterligare en dörr, tryckte på hissknappen och hoppade in in hissen och... Ja, grattis Bibliotekarien... Därinne stod tre tysta kinesiskor... Bibliotekarien hoppade till och hojtade :"Aaaah..." Med förskräckta ögon stirrade de på den vilda bibliotekarien och hennes assistent, som trots sin stora bautamage, vek sig av skratt och glatt undvek de rädda kinesiskornas blickar... När de fundersamma snälla asiatiskorna lämnat hissen, kunde assistenten åter andas och tjöt... "Tyyypiskt Dig!!"

 

Alltså... JAg börjar känna mig som Goldie Hawn, Margareta Sjödin eller ... Varför inte Brittan Spears?? Oooops I did it again...

Nej, nu blir det bättring! Jag ska aaldrig mer göra ngt tokigt!! Bara vara en traditionell bibliotekarie!! Skaffa knut i nacken och glasgon på nosen!! Aldrig ta vin eller ngt som kan bidra till ÄNNU fler galenskaper!!

Här är mitt nya jag: Lugn stillsam, sur, grå...


Moooooahahaha...


Kommentarer
Postat av: FrkU

TA vin... du då förstår jag att det inte alltid blir så rätt.. JAG DRICKER mitt vin och kan nog inse att det är bättre då.

Men å andra sidan så förgyller du vardagen för SÅ många med dina små klavertramp. så hejja hejja.. mina klavertramp är kanske inte fullt så KUL som sagt....

2009-09-12 @ 20:05:34
URL: http://frku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0