Min dag hittills

Jahopp. En ny dag som nog blir bra till slut . Vaknade av en puss av maken :-) . Sedan bar det av till yngste sonen som behövde hjälp med en grej nu på morgonen. På vägen ner igen fastnade hissen mellan 5 och 6 våningen och sedan hände inget större på de ca 25 min som det tog innan någon hjälpe mig ut. Kan meddela att Bobby INTE gillade att vara instängd i en hiss! Regnet vräkte ned när vi kom ut igen och liten nytrimmad hund var väldigt glad när vi kom fram till dagis! Men jag undrar över en sak. Höll nämligen på att mejas ned av ett par cyklister i mörkret. Visst jag ska ha reflexer och hund ska ha detsamma. Och det har vi! Men... VAD SKA JAG GÖRA NÄR CYKLISTIDIOTEN INTE HAR PÅ NÅGOT LJUS!?! Det är uppenbarligen väldigt enkelt att klaga, men som trafikant har man väl ett gemensamt ansvar för att olyckor inte ska hända?! Och vi snackar inte ungdomar! Vi snackar sk vuxna människor! Så... Sluta gnäll för en massa irrelevanta saker - se hur ni själva beter er!! Det FÖRSÖKER jag göra. Och jag brukar inte skada andra... Om man inte är sjukgymnast såklart...

Kommentarer
Postat av: FrkU

Oj oj oj..liten arg, studsande bibliotekarie... !! VOV VOV!!



Men du har rätt.... självinsikt för guds skull...



Och du.... hissar är djävulens sattyg....

2009-10-16 @ 11:20:09
URL: http://frku.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hur lyckas du alltid vara så positiv??? Inga skellet i garderoben alls??? :)

2009-10-17 @ 22:55:53
URL: http://kissleberg.blogspot.com
Postat av: Ulf

Vill minnas från när jag läste körkortsteorin andra gången av tre (fundera på den ett tag ;-) ) att dom sade att den viktigaste trafikregeln av alla kan sammanfattas med att "alla ska göra allt vad dom kan för att undvika olyckor!". Alla andra trafikregler är bara lite specifikationer typ..



Jag tycker om den principen.. hade alla bara haft den lite mer i åtanke hade livet blivit lite smidigare tror jag



(kommer i o f s från killen som råkade köra i 180 i sin nya fräcka bil... Till mitt försvar var det när vi körde genom Halland, som bara är en plågsam transport-sträcka)

2009-10-20 @ 07:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0