En regnig dag till!!

Igår kväll var det dags igen! Hundkurs med miljöträning! Det var rätt ok väder när min far och jag åkte hemifrån, men eftersom regnställ värmer lite extra, så drog jag på mig alltihop hemma. Det visade sig vara mycket bra :-)

Väl framme i den stora metropolen Färgelanda, så vräkte regnet ned. Liten Bobby var väl mindre glad, men fann sig väl tillrätta iaf. Sedan började träningen. Hundarna skulle gå en och en och mötas av skrämmande saker (bl a min pappa), samtidigt som vi hundförare skulle lära oss hantera en situation om hunden blev rädd. Det blev liten Bobbys tur och vi gick glatt framåt:

Skrämmande sak 1: Någon kastade fram en plastpåse med skramlande saker i - Bobby tittade lite förvånat och funderade nosande vad som kunde vara i den...

2: En stor klocka (sån där som man ringde in eleverna med i skolan på forntiden) klingade plötsligt rejält. - Bobby: "Aha... en lyktstolpe..." Lyfte på benet mot stolpen bredvid personen som "klingade" och gick vidare.

3: En stor kedja kastades ned och rasslade mot en platta på marken. Bobby: "Hmm... Det lät kul..." och gick vidare.

4. Ett spöke med ljudeffekter(!) (och för er som tror att det var ett RIKTIGT spöke kan jag tala om att det var en ung man UTKLÄDD till spöke) tog sig fram mot hunden. Bobby blev helt livrädd, backade, morrade, skällde och skakade. Men jag fick inte visa något alls (och jag blev inte rädd för jag visste att det var en människa), utan sakta gå fram till spöket och klappa det. Vi fick inte ge upp utan hundarna SKULLE fram och nosa. Till slut smög en MYCKET misstänksam liten Bobby sig fram mot spöket som nu lyft lite på outfiten och DÅ blev liten vovve glad igen! Och vågade nosa på det farliga vita... Vi gick vidare...

5. En tokig gubbe (hihi min far) kastade fram en metallburk och en flaska med skramlande innehåll mitt framför hunden. Bobby: Nosade lite, hoppade inte ens till, upptäckte sedan moffa och fick godis :-)

6. Ung snygg man under prasslande presenning. Bobby: Traskade glatt fram, buffade upp presenningen och morsade - fick godis.

7. Äldre man slog ihop grytlock framför hund. Bobby: Hoppade högt, men var samtidigt nyfiken. Matte (jag alltså hihi) fick ta grytlocken och smälla ihop dem igen så Bobby såg att JAG höll i dem - ALLTSÅ är inte grytlock farliga.

Det var ett par stationer till, men dem har jag glömt bort! :-)

Som jag skrev tidigare, så vräkte regnet ned och de som väntade på att få gå "promenaden" stod i en klunga och pratade/klagade på vädret. Men jag (som givetvis då är HEEELT perfekt) tänkte så här. Jag har betalt för en kurs som är helt underbart bra. Då ska jag väl ta chansen att träna Bobby lite extra! Så det gjorde jag istället! Det fanns ju en stoor grusplan - alla möjligheter!! Kuuul!!!

Det blev ju dessutom EXTRA skönt att komma hem och mysa och lyssna till regnet som var UTANFÖR :-)

Kommentarer
Postat av: FrkU

Hmmm... JAG hade blivit tokrädd på flera av dessa stationer.. tur att det inte är en kurs för mig...

Men du... den där snyggingen under presenningen.. ? Hur kan du veta att han var snygg och varför presenterade du inte honom för mig...??

2009-10-07 @ 11:11:21
URL: http://frku.blogg.se/
Postat av: The Librarian

ASG! Klart jag kollade under presenningen!! OCH jag hade träffat honom tidigare OCH (!!!!) hur ska jag kunna presentera när du inte var med??



Men du, jag kan göra en bana för dig också... Hehehe...

2009-10-07 @ 11:14:05
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/
Postat av: FrkU

Det finns faktiskt MMS.... och videotelefon... OCH VAD har du under presenningar att göra utan björnen...???

har du träffat honom FLERA gånger... ja jösses....



Banan ser jag fram emot... hihi!!!

2009-10-07 @ 11:28:56
URL: http://frku.blogg.se/
Postat av: The Librarian

Men du var ju på möte eller kurs eller ngt!! Hehe... Och, vet du, Bj HAR varit med när jag träffat snubben under presenningen...



Vänta bara... Banan kommer!!

2009-10-07 @ 14:08:55
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0