På väg!

Ja, så var man på väg till Stockholm. Dagen började ganska lugnt med tidig dusch (hehe undrar vad grannarna tänkte om brus i vattenledningarna vid 4-draget på morgonen!? ) och sedan ut med liten varg. Han såg lite förvänad ut eftersom husse låg kvar i sängen när det borde vara tvärtom, men visst följde han med ut (dessutom hade han ju inget val eftersom jag höll i kopplet...).

Sedan var det dags att ringa taxi. Lika bra att åka ganska tidigt, tyckte jag, IFALL det skulle vara något krångel med att hämta ut biletterna i automaten. MEn det visade sig att det var inte automaten som krånglade utan TAXI!! Det fanns inte en jäkla taxi att uppbåda i Uddevalla. ALLA var uppbokade. Det har jag aldrig varit med om. JAg frågade telefonisten när det skulle kunna tänkas att en taxi kunde komma och fick till svar: Jaa... Hmm... Du skulle ju kunna slänga dig in i en ca kl 5.35... Vilken idiot!! Jag hade talat om att jag skulle med tåg kl 5.40. Han kunde besparat mig både rådet och den snorkiga tonen... "Behåll den taxin, du..." sa jag, knäppte av samtalet och önskade jag bett honom stoppa upp sin j...a taxi högt upp någonstans!! Men man har ju en VISS uppfostran... Ibland...

Maken hörde mig muttra och swischa omkring i lägenheten, gick upp och kikade yrvaket på sin upprörda hustru. Sa till mig att sätta mig ned, klädde på sig, hämtade bilen oc körde mig till stationen. Biljetterna hämtades ut utan problem (trots att Via Travel bokat hehe...) och nu har jag alltså varit på väg ett tag.

Ska på konferens om bibliotek och pedagogik. Ska bli kul och jag får faktiskt ett par timmar på stan innan det br av hemåt vid femtiden.

Och för de som är intresserade: NEJ jag har inte fastnat någonstans med senilsnöret idag - ännu iaf!! :-D I går lyckades jag nämligen trassla in mig i bussens säkerhetsbälte... Kandes bara liite fånigt...


Kommentarer
Postat av: FrkU

Eh... hur många åker taxi SÅ tidigt om ALLA i hela stan var uppbokade... Är det SÅ många som tar taxi till jobbet alltså...

Eller så låter det bättre än att "vi har inga som vill jobba det skiftet så vi har bara 2 bilar i hela stan!!!!"

2009-11-13 @ 09:21:51
URL: http://frku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0