MONSTER!!!!

Vaknade, tittade ut genom fönstret. Regn och blåst. Regnstället kasst och läckande :-) . Hmm - vad gör vi då? Skulle avlämna ett lånat paraply till en kollega, så jag tog det under armen UTAN att fälla upp det. HATAR paraplyer...

Jag var på väg ned till dagis med liten Bobby. Det regnade och blåste, men jag tänkte; Äsch jag testar med paraplyet - VAD kan egentligen hända?

Vi gick lugnt vägen nedåt stan. Då kom en fasansfull stormby - eller en vindpust iaf. Drog tag i paraplyet så jag nästan flög iväg ut i gatan. Monstret, som är STOOORT, brakar till ordentligt när det vänder dig åt fel håll så att säga!!! Jag stannar i ösregnet. Försöker vända det tillbaka samtidigt som liten varg måste kasta sig undan för att komma undan den stora svarta besten (paraplyet)! Då klämmer jag mig!! Jag svär och kastar iväg skiten, som tyvärr även råkar träffa en liten liten del av Bobby. Liten varg blir lite rädd... Och det kan man ju förstå...

Sedan gick jag muttrande i regnet och blåsten ned till dagis och lämnade in den lilla vargen.

Gick försenad till bussen och åkte muttrande och dyblöt till jobbet där jag placerade monstret i kollegans rum.

DÄR kan det INTE komma åt mig!!!!!

Öppnar jag dörren om en stund och paraplyet står utan för så DÖÖR jag


Kommentarer
Postat av: Mina

Hihi

2009-11-25 @ 18:48:04
Postat av: FrkU

Dumt att Kärun inte var på plats och att jag inte kan få tag i henne... hade velat sett din min om hon ställt paraflaxet utanför din dörr.... mooohhahhahahaa

2009-11-26 @ 12:20:03
URL: http://frku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0