Konferens, taxiar, presidenter, poliser och krock

Ja, där har ni min spännande dag i Stockholm. Som jag skrev i morse gick allt så bra på uppresan! Exakt i tid var tåget, gick hur smidigt som helst att få tag i taxi och jag kom fram till Nordiska museet precis lagom tills konferensen skulle börja. Woho!! Vi lyssnade till intressanta föredrag om marknadsföring och bibliotek, åt mycket god lunch och skulle sedan in och lyssna till ett par föredrag till. DÅ råkade jag kolla in Facebook... Och blev så vansinnigt full i skratt - full i fniss helt enkelt!! FrkU och ett antal personer höll igång en rejäl konversation under min status såväl som under sina egna!! ASG!!! Totalt galna människor :-) Men så underbara...

Så bestämde jag mig - nu skulle jag minsann koncentrera mig igen! Men tyvärr så var den föredragshållaren en liten livrädd såg det ut som) tant som var urtråkig att lyssna till. Marknadsföring ska vara roligt och spännande!! Var så himla trött så jag kände hur okoncentrerad jag blev... Jag hade ju faktiskt gått upp tio över fyra... Ryckte dock till vid orden "man kan ju inte äta hela elefanten på en gång". VAD hade hon egentligen pratat om!?!?!? Vet inte om jag någonsin får reda på det... Hennes anförande avslutades med att hon pep fram "och man får inte glömma bort de små blå hästarna". Det skulle ju handla om ett projekt de gjort i Norrboten/västerbotten...

Kunde inte låta bli... Blev tvungen att berätta för FrkU!! Med den påföljd att det genast kom ut på FB både via mig och henne!! Detta föranledde i sin tur en MYCKET spännande diskussion om virkande elefanter och ubåtar... Hmm...

Nå, jag skulle ju hem också. Ringde taxi som lovade komma direkt, direkt förvandlades till 25 minuter, det var avspärrat utanför Grand där EU-toppmötet avslutats och Rysslands dumma president skulle åka iväg... Till slut kom taxin. Trevlig chaufför som med en, nu något stressad, liten bibliotekarie begav sig från charmiga Djurgården och skulle raskt ta mig via Strandvägen och Norrmalmstorg till Centralstationen! RASKT?? Jo, grattis. Total trafikstockning!! Chauffören svor, jag svor - fast mer diskret och bilarna runt omkring tutade. Efter en stund säger chauffören "Du kommer att missa ditt tåg om jag inte gör så här" och svänger ut i bussfilen samtidigt som han hojtar hoppas inte polisen kommer nu - då får jag 2700 kr i böter!! Jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen (Jo, jag VEEET att jag satt fast i bilen) utan smsade till FrkU att hon skulle "hålla tummarna så inte snuten kommer". Undrar vad hon tänkte då... Hahaha... swisch swisch så var vi framme vid Norrmalmstorg! Vid vägarbetet!! Chaffisen svor till igen, slängde sig återigen ut i bussfilen och drog på... Vid Sergels torg körde han in framför en buss och då körde den på oss... Som tur var, var det inte så farligt. Lite stel kanske i morgon, men det var bara en liten liten krock. Förklara för polis och försäkringsbolag sa han att han skulle göra själv - senare... Tror inte han ville ha dit polisen :-D

Var framme vid stationen en liten stund innan tåget skulle gå och här sitter jag nu!! OCH för er som undrar kan jag glatt meddela att vi visserligen ligger ca 10 min efter tidtabellen, men VI ÄR FÖRBI LAXÅ!!!! Utan att riva ned någon elledning!!

Gick och införskaffade lite internet och körde igång Lilla Rosa! Beräknas vara hemma 20.45. Ska bli gott att komma hem! Till min man... och liten varg!! *ler*

kram på er!

Kommentarer
Postat av: FrkU

Kan tillägga att jag skrattade så tårarna rann på kontoret... Kollegan kom och undra vad som skedde och när jag skulle försöka förklara så tittade han bara på mig och undra nog om han skulle ringa tut tut bilen åt mig... Han förstod nog inte det där med FrkFräs och virkande ubåtar och Kockums...



Ser fram emot nästa resa!!!

2009-11-18 @ 22:22:11
URL: http://frku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0