Ilska, sjukgymnaster, mat och vantar!

Ja, nu har det gått lite tid igen...

Sitter i soffan framför Vänner och slappar - har det allmänt gott! NU...

Förut idag var jag dock inte speciellt glad... Vi är några som håller på att skapa informationstexter inför lansering av en ny möjlighet för "våra" studenter. De ska fr o m onsdag nästa vecka ladda upp sina examensarbeten själva - tidigare har jag tagit hand om hela proceduren, men nu ska det bli bättre! Dessutom ska våra forskare få samma möjlighet att registrera sina alster. Som sagt var, jag jobbar med att få ut info till studenterna och hade hållit på i timmar. DÅ KASTAR DET JÄKLA SYSTEMET UT MIG!!! Allt det jag skrivit in försvann... Och i morgon får jag alltså starta upp IGEN!!! Såååå trött och besviken man blir...

Det var lika bra att ta sig promenad i korridoren, men sedan blev det dags att ge sig av tillbaka till min kära hemstad och gå till sjukgymnasten. Och jag kände verkligen för att sparka på någon, så gissa om han låg risigt till :-D Nej, självklart ska man vara rädd om sjukgymnaster! Men ärligt talat var han väldigt misstänksam mot mig idag... Hör väl till saken att jag berättade vad som hade hänt på jobbet... Hihi... Han hoppade bakåt tre gånger... Han klarade sig helskinnad, jag lovar!!

Gick sedan och hämtade liten varg... Så kallt! Och inga vantar hade jag... Ja, jag veet... Jag borde ha skaffat nya för flera veckor sedan... Men det har liksom inte blivit av... Beklagade mig lite på Facebook och fick givetvis omedelbart kommentarer och goda råd om vad jag mer kunde behöva hahaha....

Handlade lite mat, gick sedan hem och lagade några goda rätter. Det blev Fransk köttgryta, Kycklingwok och köttfärssås. Det blir gott!! När maten nästan var färdiglagad fick jag oväntat besök! Det var FrkU som kom med en stor låda! Spännande! Klippte upp snöret, öppnade paketet och... TRE små flaskor med vin och en box med mycket gott innehåll!! Tack igen!!!! MEN det var inte slut med det... Det låg något mjukt bredvid... Kunde det vara en... katt? Nääää... En liten luden gris?? Näääääää... DET VAR VANTAR!!! Med tofsar!!! Så fina!!!!!!!! Dessutom hade hon ordnat så jag inte SKA kunna tappa det paret! Ett långt snöre att trä genom jackans ärmar... Omtänksamt!! Ska testas om en stund när liten varg ska ut för sista gången den här kvällen!


Till framför allt mina kära arbetskamrater med värme: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Länge leve utropstecknen! Må de länge leva i vårt land!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: FrkU

En luden gris... ??!! hahaha...

OCh du.. det heter SENILsnöre för er över 35....

2009-11-04 @ 21:44:07
URL: http://frku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0