Fredagen den 13 !!

Jahopp, så är man tillbaka i hemmets lugna vrå efter äventyret i fredags. Inte för jag haft otur eller varit med om så många jobbiga saker just när det varit fredag den 13, MEN ifredags tycker jag att jag fick min beskärda del *skrattar*.

Som ni kan se i förra inlägget, så börjat dagen lite svajigt med taxitrubbel, men det löste sig ju ganska snabbt!! Tågresan gick ju hur bra som helst och att hitta till konferenslokalen gick lätt som en plätt. Mycket bra konferens som var viktig för jobbet och efter en trevlig tur i affärerna längs Drottninggatan, med trevlig kollega, befann jag mig plötsligt på X2000. Lugnt och skönt. Ett gäng glada (ja, glada - inte fulla) människor som varit på konferens började undra var deras två kollegor tagit vägen. Det var bara två minuter kvar tills tåget skulle börja rulla när en man och en kvinna med rosslande andning kom rusande in i vagnen. Det visade sig att kvinnan "bara" skulle prova en jättesnygg kjol innan de gick (Jo, hon köpte kjolen), när de kom in på centralen sade mannen självsäkert, och utan att titta på infotavlan, "tåget går från spår 12". Eftersom tunnlarna under Sthlm central byggs om blir det lite klurigt att ta sig till det spåret och ännu klurigare blir det när tåget går från spår 10!!  ASG!!!

Nå tåget började rulla och mina grannar började lugna ned sig. Då börjar de tala om konferensen DE varit på... En sexualbrottslingskonferens... ALLTSÅ FATTA att man börjar fundera och HOPPAS att de är poliser!! Hahaha...

Jag hade på morgonen laddat ned en e-bok från U-a stadsbibliotek till min lilla dator och tänkte att det var säkrast att börja läsa (GIVETVIS samtidigt som man höll någorlunda koll på sällskapet bredvid). Kl 16.55 gick tåget från Stockholm och det tuffade på såå fint ... TILLS VI KOM TILL DET DÄR JÄKLA LAXÅ!!! CA 18.30. Då meddelades det att en elledning körts ned ... Tja, tänkte jag, de säger ju att det inte ska ta mer än en halvtimma, så ok... Smsade make att jag skulle bli LITE sen. Men att vara hemma kl 21 en fredagskväll är faktiskt helt ok. Hmm... En halvtimma senare meddelades det att SJ började höra sig för om ersättningsbussar för de resenärer som hade anslutningar mot t ex Malmö... Men elledningen låg så nära spåret att det var förenat med livsfara att åka vidare just då... När det gått två timmaroch jag alltså BORDE varit hemma ringde jag maken igen "Ta, dig en öl! Det här tar tid!" Jag tar taxi hem!". Självklart är det inte ett måste för min kära make att dricka alkohol, men ibland kan det vara gott med en öl sådär på en fredagkväll!

Vid det här laget hade jag fått reda på att det INTE var sexualbrottslingar jag hade bredvid mig, utan personal från BUP i Trollhättan i kombination med ett par poliser. Hur trevliga som helst - vi hade kul! Andra var såå förbannade och skällde ut den stackars kabinpersonalen.

Allvarligt talat hur är folk funtade egentligen??? De ansåg sig ha rätt att bara TA baguetter mm från bistron!!! Och vad i helsicke hjälper det att skälla ut folk som inte kan göra NÅGOT åt situationen. Nu var det inget kuligt läge alls, MEN då måste man ju göra det bästa åt situationen. Vi satt varmt (att säga bekvämt är att ta i :-) ), hade ljus i taket och dessutom mat i bistron. Under de första två timmarna hade jag dessutom gott vitt vin i glaset. Trevliga små flaskor finns det i bistron!

Ibland gick vi ut och sträckte på benen, ibland satt vi inne i vagnen... Och inte kom det någon ersättningsbuss till just oss... De som skulle till Mariestad fick en... Och en del av mina grannar chansade på att hänga med den bussen... Fniss... De fastnade i Mariestad!!!!!

Kl 22 kunde de ÄNTLIGEN släppa iväg vårt tåg lååååångsamt gick det första biten... OCh järnvägen som i vanliga fall är dubbelspårig var större delen av natten enkelspårig i stället!

Jag var rätt så trött... Hade ju gått upp kl 4.10 på morgonen :-) Kan inte sova på tåg.

MEN under hela tiden vi stod still så hade jag igång Facebook i mobilen. OCh gissa om det hölls igång under mina statusinlägg!?!? Under FrkUs ledning blev det spännande diskussioner, folk hittade varandra som "vänner" och jag fick uppmuntrande kommentarer från alla möjliga håll och kanter!! ASG!!!

En fråga kvarstår dock... HUR I HELA VÄRLDEN KAN ETT X2000-TÅG KÖRA NED EN ELLEDNING????????????????? Jag menar... Det är ju inte precis som att "oops jag försökte köra om, men råkade hamna vid sidan av spåret"!!!

Det var min fredagen den 13. Åkte 5.40 på morgonen - var hemma 00.40. ASG

På onsdag är det dags igen OCH torsdagen veckan efter... I'm so excited!!!


Kommentarer
Postat av: FrkU

Ja du... DEN kvällen glömmer jag ALDRIG... Men som sagt.. tänk vad tekniken både kan vara en livlina och skapa sån glädje men samtidigt sånt trams som du fick råka ut för.

SÅÅ glad du e hemma alla fall...

2009-11-15 @ 16:18:13
URL: http://frku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0