Arg och lessen... Och liite paranoid :-)

Den här dagen började ju så bra, visserligen med att alarmet skrek vid 4.10 imorse, men sedan gick det rätt såbra! Taxi kom - tidigare än beräknat men det finns helt enkelt inga att få tag i kl 5.20 på morgonen om man inte bokar långt i förväg.

Kom  bara tio minuter försenad in till Stockholms central och kastade mig in i en taxi som tog mig till Skeppsbron. Mysigt ställe att ha kurs på!! Gamla Sjöfartshuset. Och sååå intressant! Fick igång mig på alla cylindrar!! :-) Ja, det kanske inte låter sååå spännande, men det VAR det!! Handlade om juridik och e-lärande - mitt ansvarsområde inom Högskolan! Och föreläsarna var heeelt underbara!!

Gooood lunch ! Lammrostbiff (ja, bääa inte nu, be nice!!), god svampsås och någon slags potatis. Mums!!

Konstigt det blev en stund. En juridiklärare från jobbet var med - utan att jag visste om det. Hade jag vetat det, så hade vi kunnat samordna och förbereda med frågor mm. Mr Baaad self-confidence tittade fram... JAG är ju ingen jurist... TÄNK om de tycker jag gör ett dåligt jobb??? Varför skickar de en utan att berätta... Och en som alltid berömmer mig för mitt arbete...??? Ja, ja, ja... jag är väl inte kass... OCh visst vet jag vad jag går för. Kan vara ganska tuff mot lärare som inte tänker på Upphovsrätten - eftersom det är en av mina arbetsuppgifter...

Skakade av mig det liiiite. Läraren/juristen blev jätteförvånad att jag var där. Men var glad att jag var där. Honhar doktorerat inom Upphovsrättsliga området. Men kan inte så mkt om just "min" del. Egentligen tycker jag det är bra att även hon var där, måste nog jobba bort det där trollet som dyker upp nån gång ibland och som säger att jag bara inte räcker till... Paranoid - JAG??? fniss...


Sedan blev jag både såå arg, men väldigt ledsen. Min son - som haft det väldigt jobbigt - hade fått meddelande om en jobbintervju. Han var väldigt glad - kanske skulle kunna komma från vår stad. Börja på nytt... Hans pappa, mitt ex, skulle köra. Jag hade ordnat med färdbeskrivning, karta, ja, allt... Vad händer??? Jo, pappan kör FEL i Göteborg. Frågar han om vägen??? NEJ!!! Åker han hem med son?? JA!! Fan!!!!

Blir så ledsen. Sonen kanske inte hade fått jobbet, men det hade underlättat precis allt... Visst löser det sig - på någpt sätt...,  men just nu undrar jag...

Hur fan får jag tårarna att sluta rinna ned för mina kinder...???

Kommentarer
Postat av: FrkU

Finner inga ord... JÄKLA människor som inte kan växa upp... Men som jag sa igår, du kan inget göra.. Bara så tragiskt att det går ut över andra så.



OCh helt klart är, att vi båda hade en MYCKET omtumlande kväll!!!!

Tur att vi har varandra...

2009-11-27 @ 09:40:01
URL: http://frku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0