Lugn och ro :-)

Idag har varit en slappardag. Brorsan och jag satt uppe till ca halv två inatt och pratade om allt möjligt sååå mysigt. Jag fick inte gå och lägga mig :-) - inte förrän vi druckit en del gott rött vin och, som sagt var, pratat! Maken skulle jobba så han lade sig tidigt (elva) efter att ha fått nattepuss förståssss.

Allt var som sig bör på en studentexamen. Rörd mor, glada släktingar. Till och med hans far kom till utsläppet, men INTE kom han med hem efteråt. Det kan låta elakt, men det kändes lika bra och jag vet att sonen drog en lättnadens suck för att det blev så.
Vi hade en jättetrevlig kväll även i övrigt med en glad student som var nöjd med allt. Vi blev sammanlagt 15 personer hemma hos oss. T ex Sonens mor- och farföräldrar, flickvän med mamma och syster, morbror m fl. Samt liten hund som redan efter hämtning från dagis blivit stressad av allt konstigt på stan. Den lille fick ingen ro och till slut däckade han mitt på golvet :-) . Dagen till ära hade han en blågul rosett runt halsen. Huuur sör som helst!!

MEN vad gott det var att bli ensam förut :-) Efter flera dagar med folk runt omkring mig, människor som skulle hjälpa till, men ... Ja, ni vet vad jag tidigare skrivit... Att vila öronen kan vara sååå skönt ibland.


Nu ska maken och jag snart åka till stugan och i morgon får vi kärt besök av en jätte´jättefin kompis! Det blir mat, vin, en massa pratande, fotboll mm mm mm (hoppas jag).


Kramis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0