Kalas och stuga

Kommer precis från ett trettonårskalas! Med smådeppig hund och glad make och svärmor invaderade vi svåger-hemmet där det vankades tårta. Blev väldigt många till slut och ärligt talat var det ganska skönt att åka vidare mot stugan :-) . Ett stopp på stormarknaden innebär också följande uppmaning till småbarnsföräldrar: OM ni är två vuxna i familjen... LÅT EN AV ER STANNA KVAR UTE MED BARNEN! Varför plåga de små? Eller se till att de håller sig lugna! Och inte kör på folk med små kundvagnar!! När mina barn var små fick de gärna följa med in och handla. Om de var lugna!! Det går faktiskt att få detta att fungera. Började mina tjata eller skrika över något i affären la jag tillbaka det jag handlat och gick ut! Och efter ett par gånger funkade det! Men ! Varför utsätta barn, föräldrar och andra människor för ihållande skrin?! Ska vi en Treo när vi kommer fram... Ser fram emot en underbar kväll!

Kommentarer
Postat av: FrkU

Kunde inte sagt det bättre själv....!!!



och jag lovar att sköta mig i fortsättningen....

2009-07-19 @ 22:09:43
URL: http://frku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0