Härlig helg!

De har kommit tillrätta!!! Vilka, undrar ni? Jo, mina vantar!! De låg inte alls här hemma någonstans, utan befann sig hos yngste sonen! Han sa inget om att de fanns där, eftersom jag inte frågade !! ASG! Skitunge... Ska hämta dem snart

Idag har vi varit ute på köpcentrat och julhandlat all maten! Kul!! (JA, jag tycker sånt e kul!!) Inte mycket folk förrän vi åkte hem. Passade även på att köpa liten vargs DAP-halsband så han inte ska bli så fruktansvärt rädd när det nya året närmar sig... Skönt att något hjälper för det är inte kul när den lille kryper ihop av skräck när det smäller.

När maten var inplockad i kylen, så klädde vi på oss ännu mer kläder och begav ut på långpromenad. Så härligt i det vackra vintervädret. På vägen hem skulle julgran införskaffas. Skickade in maken till konsum, som ligger bredvid, för att handla medan jag skulle välja ut "en fin LITEN gran" (makens ord). Jajjemän! Lite på mig, sa jag, tog varg med mig och valde raskt ut en jättefin gran. Sneglade bort mot affären. Nej, ingen make inom synhåll. Lät den trevlige julgransförsäljaren näta in granen, betalade och DÅ kom maken. Han kikade misstänksamt mot nätpaketet, men lyfte snällt upp granen och började bära. Efter en stund ställde han frågan: "Var det verkligen en liten gran...?" Mitt glada fnitter bekräftade hans misstankar, särskilt som "paketet" var betydligt tyngre än det han bar förra året! "Du är en liten orm" sa maken. ASG! Nu står granen och mår toppen på vår inglasade balkong och inväntar allt glitter och alla härliga kulor som ska hängas upp... Underbart!!

Jag är en person som fullständigt älskar julen, med allt vad det innebär med samvaro med nära och kära. MEN jag känner också stor medkänsla med de som i allafall iår inte får den julen de är vana vid. Och jag finns där för mina vänner. På olika sätt. Digitalt, mobilt och ibland live :-) . Vill så innerligt gärna alla ska må gott, men det funkar ju inte så att jag alltid kan få som jag vill, eller att mina vänner kan få det DE vill ha. Inte omedelbart iaf. Nästa jul (ja, jag vet - den ligger lååångt borta) kommer att bli bättre!! Det har jag bestämt!!

Kommentarer
Postat av: FrkU

Tack söta underbara du... fick tårar i ögonen av dina ord.... tack....



och du kan hälsa din make att du inte är en orm.. de slingrar sig och det skulle jag vilja se dig göra... hahaah.....

2009-12-20 @ 22:26:44
URL: http://frku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0