Fyrverkerier och skulderskott?

Visst kan även jag tycka att det är vackert med fyrverkerier, men VARFÖR kan de som skjuter inte hålla sig till tolvslaget på nyårsnatten och HÅLLA SIG TILL DET??? Utanför vår lägenhet smälldes det av ett antal smällare igår kväll och detta fick till följd att min lilla varg blev livrädd och skakade i ca två timmar. Bara flämtade... Det är fruktansvärt att se och det finns absolut inget man kan göra. Vi hade förberett i god tid med DAP-halsband som ska utsöndra lugnande slags ämnen, men den här gången märkte jag tyvärr ingen effekt. Nu har maken gjort i ordning ett krypin i klädkammaren till den lilla. Radion står där och spelar - distraherande och det ligger goa filtar som vi kommer att lägga lite godis på ibland.

Man KAN fira nyår utan smällare, men det kommer hela tiden olika argument för att få smälla av smällarna. "det är ju tradition", "varför ska de som skaffat hund förstöra för oss som vill ha kul?". Ointelligenta argument som de citerade kan jag vara utan!!!  Det är inte bara djur som far illa. Det finns människor som varit med om krig mm... Små barn... Ska de skylla sig själva för att de varit med om fruktansvärda händelser som de sedan kan relatera till när smällandet börjar. Det är så man blir mörkrädd... Nyår ska vara roligt FÖR ALLA!!

Just nu håller jag på att kämpa mot det onda som sitter i övre delen av ryggen... Vaknade inatt, skulle resa mig upp när det poffar till i skuldrorna... Ungefär som ryggskott. Aj. Fast... jag SKA på fest ikväll!!! Jag ger mig inte så lätt!! ASG!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0