Back in business!

Jaa jag veeet... Ska blogga oftare :-) Har jobbat och jobbat, hade go Lucia-helg, men sedan... Beställde hem ett par Pizzor i söndags. Smakade väl gott... Tyvärr var de nog inte lika bra. Efter ett par timmar började våra magar köra igång. De mullrade och bullrade utan hejd. Makens lugnade sig liite till på måndagen, vilket innebar att han kunde vandra iväg till jobbet, men för mig gick det inte lika bra. Vi kan sammanfatta situationen så här: Blä, muller, hemma tre dagar från jobbet. Ingen mer pizza på ett tag, tack...

Måndagen innebar även en annan jobbig händelse. Bobbys hunddagis lägger ned verksamheten. Det var verkligen inget roligt besked, men nu gällde det att "ligga på" med telefonsamtal till stadens andra hunddagis. Visserligen 20% dyrare, men mer flexibelt vad gäller att hämta och lämna liten varg. Det viktigaste är att vargen har det bra och det är jag säker på att han får på det nya stället. Men så synd att Helenes hundsalong försvinner... Kanske kanske skulle hon behålla klipp och trimverksamheten. Hoppas på det.

Nå, idag var jag tillbaka på jobbet, levererade en leverans, uppdaterade mig om vad som hänt på diverse möten som ägt rum under min frånvaro. Lite förändringar ska göras i vår organisation och det är så spännande att se vad som händer. Vilka häftiga möjligheter vi har!! Detta kan bli en nystart. Synpunkter hade kommit fram såväl positiva som negativa, och dessa ska nu ligga till grund för förbättringar där det behövs. Det kliar i fingrarna på mig. Vill sätta igång NU!! :-)

För det är ju så man måste göra. Se möjligheter. Om man bara klagar och gnäller inför arbetskamrater och aldrig för fram synpunkter i tron att det inte kommer att "hända något", så får man skylla sig själv!! Visst kan det finnas hinder, men då får man väl finna vägar runt!

Det här med möjligheter gäller även i andra situationer i livet! För det ÄR så! Man kan ha det jobbigt, tungt, kännas åt helsicke - men steg för steg kan man komma förbi det svåra.. Det kan ta tid. Jag vet det av egen erfarenhet, för efter ganska många år är jag forfarande påverkad av de konsekvenser som "mitt förra liv" medförde... Kan bli orolig, ledsen, MEN större är att jag genom mina erfarenheter kanske kan hjälpa, förstå sådant som är jobbigt för andra. Jag har tagit mina steg, fortsätter ta mina steg för det är så livet funkar! Och livet har så mycket att ge, livet ÄR så mycket och ge upp är något jag aldrig gör. Inte heller ger jag upp om mina vänner :-) . Varken om de som står mig riktigt riktigt nära, eller om de som råkat hamna lite längre bort...

Ja, jag är "back in business", men jag undrar stilla...

VAR I HELSICKE ÄR MINA VANTAR??????????????????????????????


Kommentarer
Postat av: FrkU

Du har en sån grum livsglädje och det är så underbart att se... och du har så rätt... det finns alltid positiva saker i livet.

Jag prövas MYCKET hårt just nu och jag är SÅÅÅ tacksam för att ha dig i min närhet .. som håller mig uppe, INTE låter mig tappa tron eller fotfästet. Jag vet hur mycket energi det går åt till att hela tiden ge till någon som är så TOKnere... och tappat allt.

Beundrar dig så oerhört.. och en dag, en dag... är jag lika glad oms du..



och du... pizza ska var från atlantic...!

2009-12-19 @ 11:52:40
URL: http://frku.blogg.se/
Postat av: The Librarian

Jag är såå gärna i din närhet! Och ger aldrig någonsin upp om dig, ditt liv!! Och du, jag HAR energi - den sinar inte och jag finns här! Självklart kommer du också att bli lycklig! Så är det bara... Du är min vän - en självklarhet att ställa upp!!!!!

2009-12-20 @ 17:30:56
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0